Ha hirdetni szeretnénk, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen marketingcéllal tesszük ezt, a konkrét célok nélküli kampányok és a „mindent egyszerre akarás” sem célravezető. Leegyszerűsítve: egy bevezetésre váró termékről vagy egy már működő márkáról van szó? Ismerik az emberek a termékeinket? Kik a vásárlóink? Melyik platformon tudjuk őket elérni? Brandet építünk vagy értékesítést növelünk?
Fontos, hogy ezeket a célokat ne keverjük össze, hiszen mindig a kampánycél determinálja a kampányunk sikerességét. Ha például forgalomterelési céllal indítunk egy videós hirdetést a már beazonosított, aktív célcsoportunkon belül, valószínűleg rá fognak kattintani a hirdetésre és eljutnak a weboldalunkra, míg ha branding célokat akarunk teljesíteni ugyanezzel a videóval egy jóval szélesebb körben, a megtekintési arány sokkal magasabb lesz, de az átkattintási arány jóval alacsonyabb.
Mindig a céljaink tükrében értékeljük egy-egy kampány sikerességét! Ne essünk abba a hibába, hogy a performance kampányokat a branding szemszögéből nézzük és fordítva! A kampány sikerességét annak megfelelően mérjük, hogy milyen céllal indítottuk őket és ez alapján már azt is könnyebb lesz eldönteni, merre haladjunk tovább.