Miért fontos a kampánycél az online hirdetéseknél?

Ha hirdetni szeretnénk, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen marketingcéllal tesszük ezt, a konkrét célok nélküli kampányok és a „mindent egyszerre akarás” sem célravezető. Leegyszerűsítve: egy bevezetésre váró termékről vagy egy már működő márkáról van szó? Ismerik az emberek a termékeinket? Kik a vásárlóink? Melyik platformon tudjuk őket elérni? Brandet építünk vagy értékesítést növelünk?
A piacra lépésnél a márkaismertséget display vagy videós kampányokkal, illetve social medián belül különböző engagement alapú hirdetésekkel tudjuk növelni. Ha pedig egy bevezetett termékünk van és a forgalmat szeretnénk növelni, akkor a célközönségünk ismeretében tudunk a leginkább választani a platformok közül, ez alapján dönthetjük el, hogy Facebook, programmatic, stb. kampányokat indítsunk-e. Ebben az esetben már nem csak a márkaismertség építésére kell koncentrálnunk, hanem a performance célok megvalósítására is, melyeket összetett hirdetési folyamatokkal, egymásra épülő kampányokkal tudunk a leghatékonyabban elérni. Ha azonban egyszerűsíteni szeretnénk, akkor forgalomterelő vagy konverziós kampányokkal érdemes dolgoznunk ilyen esetekben.

Fontos, hogy ezeket a célokat ne keverjük össze, hiszen mindig a kampánycél determinálja a kampányunk sikerességét. Ha például forgalomterelési céllal indítunk egy videós hirdetést a már beazonosított, aktív célcsoportunkon belül, valószínűleg rá fognak kattintani a hirdetésre és eljutnak a weboldalunkra, míg ha branding célokat akarunk teljesíteni ugyanezzel a videóval egy jóval szélesebb körben, a megtekintési arány sokkal magasabb lesz, de az átkattintási arány jóval alacsonyabb.

Mindig a céljaink tükrében értékeljük egy-egy kampány sikerességét! Ne essünk abba a hibába, hogy a performance kampányokat a branding szemszögéből nézzük és fordítva! A kampány sikerességét annak megfelelően mérjük, hogy milyen céllal indítottuk őket és ez alapján már azt is könnyebb lesz eldönteni, merre haladjunk tovább.

 
 
 
 
 

Ahogy a honlapok döntő többsége, úgy a miénk is használ cookie-kat, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Az OKÉ feliratra való kattintással elfogadod a cookie-használatot. A cookie-kkal kapcsolatos további tudnivalónkat az adatvédelmi- és adatkezelési tájékoztatónkban találod – beleértve azt is, hogyan kapcsolhatod ki a cookie-kat. Adatvédelmi- és Adatkezelési tájékoztató.

Kik.

Mit.

Kiknek.

Hogyan.

Hol.